0 item(s) - US$0.00
  • 給孩子的散文

給孩子的散文

李陀、北島 選編


2015/07 For Young Readers Series The Chinese University of Hong Kong Press

Tags: Literature, Children's Literature, For Young Readers Series

209 x 130 mm , 280pp ISBN / ISSN : 978-962-996-717-8

  • US$14.50


In Stock
Also available in print / e-version

「讀散文就像穿越田野,無邊無際,遍地花開。合上書打開書,我們眼前會展開更廣闊的世界。」

「散文的語言空間,海闊天空,山高水長,手裏有一支筆,就如同抓住了一匹飛馬的韁繩,寫作可以升天入地,任意馳騁。」——李陀、北島

李陀、北島挑選46篇中國現當代作家的散文,期望這個集子作為一個很小很小的窗口,讓孩子看到窗口外面,是一個美妙瑰麗的世界。

李陀,本名孟克勤,文學批評家、作家。現為哥倫比亞大學東亞系客座研究員。

北島,本名趙振開,詩人、作家,現居香港。著有詩集《陌生的海灘》、《在天涯》、《零度以上的風景》、《開鎖》等。

Please click here to download the pdf.
Please click here to download the pdf.

Write a review

Note: HTML is not translated!
    Bad           Good
Captcha