0 item(s) - US$0.00
  • 唐才常年譜長編(上、下冊)

唐才常年譜長編(上、下冊)

陳善偉


Chinese , 1990/01 The Chinese University of Hong Kong Press

Tags: Biography

213 x 140 mm , 716pp ISBN / ISSN : 978-962-201-450-3

  • US$44.00


In Stock
Also available in print / e-version

本書嘗試採用一種全新的傳記體裁,為清末唐才常(1867-1900)編纂年譜。這種體裁基本上是以事繫年,復按年月加入譜主的著作、往來函牘。並於需要處加上註釋,又輔以史家對某些問題的看法、爭論,再加上作者個人的評價、意見等。

陳善偉於一九七七年取得倫敦大學博士學位,現為香港中文大學翻譯系教授,專研翻譯理論與文學翻譯,撰寫了不少有關翻譯的論文及書籍。他去年由中文大學出版社出版的著作有An Encyclopaedia of Translation: Chinese-English / English-Chinese及A Topical Bibliography of Translation and Interpretation: Chinese-English / English-Chinese。

Write a review

Note: HTML is not translated!
    Bad           Good
Captcha